CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 15 februari 2011

Först kändes det som om våren var på väg....

... men så kom vintern tillbaka med råge!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här.  Känner inte att jag haft ork eller lust att blogga.  Nu kommer lite bilder i alla fall på den senaste tiden!

För två veckor sedan, så hade vi en super helg då vi tog en lång promenad från stadshuset - där vi parkerade - över centralbron, genom det mysiga gamla stan, genom små gränder där vi inte gått förut, förbi slottet, genom kungsträdgården där folk åkte skridskor och upp till favoritmaten på WOK HOUSE mittemot Gallerian!  Där värmde vi oss med en kryddig Wokmiddag, sen iväg igen - Sergels Torg, Drottninggatan, förbi centralen och stadshuset igen... så var vi framme vid bilen! En toppendag med härlig solsken, blå himmel, vårkänslor i luften och härligt sällskap av min underbara man och bonusgrabben!!


 Tyvärr inte jag i bild... utan en staty vid stadshusets park!
 Mysiga Stockholm

 Främlingar i bild... hehe.. sorry!

 fågellivet vid slottsbron..
 Kungsträdgårdens lilla mysiga skridskobana.. man kan hyra skridskor där.
Mmmmmm... Wokhouse 'chicken peanut' !!


Sen kom kylan!!!
Minus 18 grader och man jobbar 'ute'!!
Höll på att frysa ihjäl!
Mascaran rann, kroppen skakade,
snön yrde och det blåste is spikar!!
haha
Snygg bild - blunda om ni inte klarar av det!!


 Jag frrrryyyser!!!
 Nån sa fel när dom påstår att stockholm
inte är i Norrland... för det tror jag!
Stackars granne som hade mycket
skottande att göra!
Så blev det ett vinterlandsskap igen då!
Ok.. väldigt vackert... om det är soligt!
(såg gräset dagen innan!)

Så blev det 'alla hjärtans dag' - 14 Februari

 Jag fick en urvacker mörkröd bukett
av mannen jag älskar!
 På ett av bladen sitter ett rött hjärta
fastlimmat...
 Han vet att jag älskar smycken, och
han överraskade mig med ett par
vackra guldörhängen!!!
Närbild på mina nya vackra örhängen!

Jag älskar min man!!!




(alla bilderna är tagna med mobilkameran)

5 små inlägg:

Botchow sa...

Fint med snön! Men du..."Så blev det 'alla hjärtans dag' - 14 december"
Något fel med den meningen du....
hehe

Kan inte fatta att det är så kallt hos er nu!

KRAM

Ljung sa...

*Asgarv!!
Tack för att du påpekade!!! haha
Får skylla på tröttheten!!

Karin sa...

...fina foton, och fint smycke:)

TheWalker sa...

Vilken bra man du har. Och han är en väldigt trevlig kompis också. /Magnus

Ljung sa...

Magnus,
han är bäst!!